Соціально – психологічна служба школи

Фахівці психологічної служби навчального закладу в своїй діяльності керуються Конвенцією ООН про права дитини, Конституцією України, Законами України «Про освіту», “Про загальну середню освіту”, Положенням про психологічну службу в системі освіти України, методичними рекомендаціями ММЦ, посадовими інструкціями та етичним  кодексом практичного психолога та соціального педагога.

До складу психологічної служби Чернівецького ліцею №13 входять:

Практичний психолог Мироник Анастасія Миколаївна

Соціальний педагог Ільчук Олена Валеріївна

Графік індивідуальних консультацій для учнів, вчителів, батьків

Дні тижня Час проведення Консультант
Понеділок 10 00 – 1200

1300 – 1500

Соціальний педагог

О.В. Ільчук

Практичний психолог

А.М. Мироник

Вівторок 10 00 – 1200

1300 – 1500

Соціальний педагог

О.В. Ільчук

Практичний психолог

А.М. Мироник

Четвер 10 00 – 1200

1300 – 1500

Соціальний педагог

О.В. Ільчук

Практичний психолог

А.М. Мироник

П’ятниця 10 00 – 1200

1300 – 1500

Соціальний педагог

О.В. Ільчук

Практичний психолог

А.М. Мироник

 

Напрями діяльності працівників психологічної служби:

ДІАГНОСТИКА – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;

ПРОФІЛАКТИКА– своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньомупроцесі;

КОРЕКЦІЯ – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;

КОНСУЛЬТУВАННЯ – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;

ЗВ’ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ – діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління;

ПРОСВІТА – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.

Завдання фахівців психологічної служби навчального закладу:

  • Сприяти всебічному розвитку психіки особистості школярів молодшого, середнього та старшого шкільного віку.
  • Визначення рівня розвитку пізнавальних процесів пам’яті, уваги, уяви, мислення, сприйняття.
  • Психологічний супровід учнів 1-х, 5-х, 10-х класів в процесі їх адаптації до навчання.
  • Психологічний супровід учнів 11-их класів у підготовці до ЗНО, профорієнтаційна просвіта.
  • Формування навичок здорового способу життя та соціальної взаємодії серед здобувачів освіти та запобігання булінгу та інших видів насилля.
  • Формування згуртованості педагогічного колективу та попередження синдрому “професійного вигоряння” .
  • Захист прав учнів соціально-незахищених категорій.
  • Підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу: консультативна та просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу.
  • Здійснення психологічного супроводу інклюзивної освіти.

 

Як впоратися з тривогою. Рекомендації психолога

Стрес є звичайним явищем, з яким регулярно стикаються всі, але останнім часом тривожність серед українців помітно зросла, через відому нам ситуацію.

Нервові моменти — це нормальнее явище, якщо вони пов’язані з невизначеністю, на додаток, якщо тривожна ситуація не залежитьвід вас.

Щоб не піддаватися стану тривоги, потрібно навчитися тримати голову «холодною» і зберігати спокій, адже паніка — це останнє, що вам потрібно в подібних ситуаціях. Для того щоб мінімізувати стрес та тривогу на тлі того, що зараз відбувається варто дотримуватися простих правил:

  • Обирайте екологічні джерела інформації

Оскільки зараз кожен заходиться в соцмережах, а отже під тиском деяких новин, людина може відчувати себе тривожно, слід обирати екологічні джерела, щоб не слідувати фейкам.

Зараз існує така тенденція, що люди перевіряють новини раз у 20 хвилин, і відповідно це дуже впливає на їх емоційний стан. Якщо є потреба ви можете цими новинами ділитися і обговорювати з кимось або навпаки, поставити собі деякі кордони, не обговорювати ні з ким ситуацію, якщо вам стає гірше.

  • Регулярні фізичні навантаження

Будь-який тривожний стан впливає на наше тіло шляхом внутрішнього тиску. Як наслідок, це дає соматичні відчуття: серцебиття, запаморочення, взагалі людина не може чітко сказати, що з нею не так. Мінімум що можна зробити — це регулярні фізичні навантаження і для цього не потрібно вигадувати велосипед, підійде звичайна прогулянка в достатній кількості, хвилин 40, або такі фізичні вправи як плавання, біг, і так далі – це впливає на м’язове розслаблення.

В психології є специфічні вправи на м’язову релаксацію — це елементарна вправа коли хвилею з низу догори напружувати м’язи, та сама фізкультура, але в урізаній версії.

  • Дихання

Правильне дихання гарно впливає на відновлення соматичного стану, оскільки відомо, що під час тривоги у нас не зовсім правильнее діафрагмальне дихання. Якщо людина відчуває тривогу, яка супроводжується серцебиттям, запамороченням, онімінням кінцівок та іншим, цей спосіб буде корисний.

Є різні дихальні вправи, під час яких можна дихати по квадрату (вдих, затримати повітря, видих, затримати повітря) або просто вдихати носом, видихати ротом і слідкувати, щоб рівномірно видихати повітря.

  • Планувати свій графік дня

Для профілактики тривоги та паніки дуже гарно свою роль грають наші звичні рутині ритуали. Під час невизначеності варто планувати найпростіші речі – ритуал покупок, якісь свої хатні та буденні речі. Варто опиратися на щось дуже звичне і знайоме. Гарна ідея — це планувати свій графік дня, щоб у вас не було часу постійно стежити за новинами.

  • Складання«тривожної валізи»

Зараз дуже багато порад щодо складання «тривожної валізи». Люди по-різному ставляться до цієї поради, адже декого це заспокоює і додає впевненості, а інших наявність цієї «тривожної валізки» лякає. Тому уніфікованої поради щодо цього немає і це все з огляду на ваші власні переживання.

  • Пояснювати ситуацію дітям

Якщо у вас є діти, потрібно знаходитися поруч з ними для того, щоб психоемоційну рівновагу транслювати від дорослого до дитини.

Говоріть дітям, що в будь-якій ситуації ви будете поруч та обов’язково їм пояснюйте те, що наразі відбувається та, як на це реагувати.

  • Переживайте неприємності лише по мірі їх надходження.

Не потрібно додумувати, фантазувати, перебирати в голові різні варіанти розвитку події. Такі думки точно не слугуватимуть емоційній стабільності.

Пам’ятайте, ми всі різні, але всі адаптивні. Слід правильно працювати над своїм емоційним станом в критичній ситуації, щоб житии далі і робити крок в майбутнє.

Бережіть свій психічний стан та будьте здорові!

Рекомендації батькам першокласників

Шановні батьки, ваша дитина вперше переступила поріг нового навчального закладу – школи, де на неї чекатимуть цікаві уроки, веселі перерви, змістовне дозвілля, гарні друзі та перша вчителька. Щоб навчання першокласника було цікавим, результативним, приносило користь дитині і радість батькам, ми пропонуємо вам низку порад.

Рекомендації батькам для адаптації першокласників

Рекомендації випускникам школи

Дорогі випускники!

Зовнішнє незалежне оцінювання – неминучий етап життя для тих, хто хоче здобути вищу освіту.Під час тестування перевіряють найрізноманітніші риси людини – від знань до якостей пам’яті, мислення та вміння зберігати спокій, впевненості у своїх силах. Зовнішнє незалежне оцінювання має низку особливостей, які можуть викликати у випускників різні труднощі, в тому числі і психологічні. Саме тому пропонуємо вам рекомендації, які допоможувать побороти хвилювання та успішно здати ЗНО.

Рекомендації випускникам для успішного проходження ЗНО(1)

Особистий блог соціального педагога школи

https://vseosvita.ua/user/id153643/blog

Поради батькам

З настанням підліткового віку у дитини іноді може змінитися життя всієї родини. Швидкий фізичний розвиток, непередбачувані зміни настрою вашої дитини, лінощі та грубість, потреба у визнанні та підтримці – все це важко залишити непоміченим.
Зверніть увагу, що чутливість підлітків до змін оточуючого світу, може призводити до змін у поведінці та впливати на психіку школярів. Варто бути уважними до своїх дітей та підтримувати, допомагати їм у всьому.
Налагоджуйте довірливі стосунки з підлітками та поцікавтеся чим вони займаються в соцмережах (але без тиску, приниження та образ).

Рекомендації батькам підлітків з метою гармонізації стосунків

Безпека в Інтернеті

Для сучасних підлітків мережа Інтернет – це не просто віртуальна реальність, а повноцінна частина їхнього життя. Проте саме Інтернет все частіше стає джерелом небезпеки для дітей, наслідки якої не обмежуються втратою грошей чи особистих паролів у соціальних мережах, а й можуть коштувати дитині психічного здоров’я та спокійного майбутнього.

Як попередити сексуальне насильство в інтернеті

Безпека дітей в цифровому просторі