НУШ

1-ші класи працюють за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко.


Перелік питань щодо впровадження НУШ у 2021-2022

Електронні версії підручників

https://imzo.gov.ua/pidruchniki/elektronni-versiyi-pidruchnikiv/


Д О    У В А Г И   Б А Т Ь К І В!

Перелік засобів навчання для НУШ, отриманих за рахунок державної субвенції у 2018 році

 Засоби навчання1 – А1 – Б1 – В1 – Г1 – Д1 – Є
1.Одномісні парти та стільці32 шт.35 шт.36 шт. 33 шт32 шт.
2.Комп’ютер  ноутбук1 шт.1 шт.1 шт.
3.Мультимедійна дошка   1 шт.  
4.Проектор   1 шт.  
5.Принтер кольоровий 1 шт.    
6.Навушники з мікрофоном1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.
7.Набір моделей геометричних тіл та фігур (пластикові)1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.
8.Терези з набором важків2шт.2шт.2шт.2 шт.2 шт.2шт.
9.Математичний планшет («Розумний лис»)7 шт.7 шт.7 шт.7 шт.7 шт.7 шт.
10.Рахувальні палички Кюізнера7 компл.7 компл.7 компл.7 компл.7 компл.7 компл.
11.Навчальний набір грошових знаків1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.
12.Модель механічного годинника (настінна. 24 год, годинна, хвилинна стрілки) для учнів1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.
13.Набори для конструювання з різними способами з’єднання деталей (LEGO-system)1 коробка1 коробка1 коробка1 коробка1 коробка1 коробка
14.LEGO-duplo27 компл.28компл.20компл.28компл.27 компл.28компл.
15.Лупа шкільна7 шт.7 шт.7 шт.7 шт.7 шт.7 шт.
16.Мікроскоп учнівський малий.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.
17.Демонстраційний комплект приладів (лінійка 1м, 2 трикутники, циркуль)1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.
18.Контейнери для роздаткового матеріалу.4 шт.4 шт.4 шт.4 шт.4 шт.4 шт.
19.Пісочний годинник  (на 1 хв, 2 хв, 5 хв)7 компл.7 компл.7 компл.7 компл.7 компл.7 компл.
20.Рахівниця1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.1 шт.

УКРАЇНА
ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИНАКАЗ

«07» грудня 2018 р.

№ 559

Про організацію наставницької
підтримки педагогів закладів загальної
середньої освіти в умовах впровадження
Нової української школи

Відповідно до Закону України «Про освіту» та з метою реалізації Концепції Нової української школи, на виконання наказів Міністерства освіти і науки від 13.07.2017 № 1028 «Про проведення всеукраїнського експерименту на базі загальноосвітніх навчальних закладів», від 15.01.2018 № 34 «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи», наказу Департаменту освіти і науки від 02.01.2018 № 1 «Про затвердження плану заходів щодо впровадження Концепції Нової української школи в умовах реформування початкової освіти в Чернівецькій області» та для здійснення наставницької підтримки педагогів закладів загальної середньої освіти в умовах впровадження Концепції Нової української школи,

НАКАЗУЮ:

1. Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області, органам управління освітою, методичним службам РМК/ММК/ОТГ та адміністраціям закладів загальної середньої освіти здійснювати організаційний супровід наставницької підтримки педагогів закладів загальної середньої освіти в умовах впровадження Нової української школи у формі онлайн та очного консультування.

2. Затвердити:
2.1. Склад обласної групи наставницької підтримки, яка здійснюватиме очне консультування педагогів закладів загальної середньої освіти Чернівецької області, що додається.
2.2. Склад обласної групи наставницької підтримки, яка здійснюватиме онлайн консультування педагогів закладів загальної середньої освіти Чернівецької області, що додається.
3. Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області (Біляніну Г.І.):
3.1 Забезпечити підготовку фахівців для здійснення наставницької підтримки педагогів закладів загальної середньої освіти в умовах Нової української школи через навчальні тренінги, методичні студії, семінари, вебінари, методичні тьюторинги тощо.
3.2. Розробити до 01.01.2019 методичні рекомендації щодо здійснення наставницької підтримки педагогів закладів загальної середньої освіти у Новій українській школі.
3.3. Створити до 20.12.2018 на інформаційному сайті Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області рубрику «Наставництво у Новій українській школі» у вкладці «Нова українська школа» та постійно поповнювати її необхідним контентом.
3.4. При проходженні наставником курсів підвищення кваліфікації за обраною формою враховувати години очного та он-лайн консультування.
4. Керівникам органів управління освітою, сім’єю, молоддю та спортом райдержадміністрацій/міських рад/ОТГ:
4.1. Довести до відома керівників закладів загальної середньої освіти інформацію про відповідальних осіб в області, які здійснюватимуть наставницьку підтримку в умовах НУШ у формі онлайн та очних консультацій.
4.2. Налагодити роботу із зазначеного вище напряму.
4.3. Створити до 20.12.2019 на офіційних сайтах органів управління освітою, сім’єю, молоддю та спортом райдержадміністрацій/міських рад/ОТГ та методичних служб рубрику «Наставництво у Новій українській школі» у вкладці «Нова українська школа» та постійно поповнювати її необхідним контентом.

5. Наказ розмістити на інформаційних сайтах Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації та Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області.

6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора Департаменту освіти і науки І.Ісопенко.

Директор Департаменту

О.ПАЛІЙЧУК

У К Р А Ї Н А
Чернівецька міська рада
У П Р А В Л I Н Н Я О С В I Т И
вул. Героїв Майдану, 176, м.Чернівці, 58029 тел./факс (0372) 53-30-87,
E-mail: osvitacv@gmail.com Код ЄДРПОУ №02147345
12.12.2018 р. № 01-34/2912
Керівникам закладів
загальної середньої освіти

Про затвердження методичних рекомендацій
щодо заповнення Класного журналу
учнів першого класу
Нової української школи

Управління освіти Чернівецької міської ради надсилає для використання в роботі методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу учнів 1-го класу Нової української школи.
(Наказ МОН України від 07.12.2018 №1362«Про затвердження методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів першого класу Нової української школи» додається).
Просимо довести інформацію до відома педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти міста з метою вивчення та подальшого використання рекомендаційних роз’яснювальних матеріалів у практичній діяльності.

Начальник управління освіти
Чернівецької міської ради

С.В.Мартинюк
 

Рекомендації НУШ

У Новій українській школі зростає частка проектної, командної та групової діяльності у педагогічному процесі. Відповідно урізноманітнюються варіанти організації навчального простору в класі. Крім класичних варіантів, використовуються новітні, наприклад, мобільні робочі місця, які легко трансформувати для групової роботи. Планування і дизайн освітнього простору школи спрямовуються на розвиток дитини та мотивацію її до навчання.
Освітній простір Нової української школи не обмежується питаннями ергономіки. Організація освітнього простору навчального кабінету потребує широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання, що здійснюється через такі осередки:
• осередок навчально-пізнавальної діяльності з партами/столами і стільцями;
• змінні тематичні осередки, в яких розміщуються дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями та стратегіями, карти тощо;
• осередок для гри, оснащений настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор;
• осередок художньо-творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт;
• куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження
• та догляд за рослинами, акваріум);
• осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям;
• дитяча класна бібліотечка;
• осередок вчителя, оснащений столом, стільцем, комп’ютером, полицями/ящиками, шафами для зберігання дидактичного матеріалу тощо.
Враховуючи такі особливості освітнього середовища Нової української школи, рекомендуємо обладнати школи меблями, що відповідають наступним вимогам:

ЕРГОНОМІЧНІСТЬ
• наявність у кожному класі комплектів меблів для учнів (парта/стіл + стілець) не менше 2 ростових груп;
• заокруглені кути стільниць, спинок та сидінь
БЕЗПЕЧНІСТЬ
• зроблено з матеріалів, що дозволені чинним санітарним законодавством для використання у закладах освіти;
• виріб відповідає санітарно-гігієнічним вимогам;
• відсутність гострих кутів, сторонніх запахів;
• матова поверхня стільниці;
• стійкість конструкції;
• наявність пристроїв для запобігання пошкодженню та забрудненню підлоги.
ФОРМА ТА РОЗМІРИ
• стільниця у формі трапеції, трикутника або іншій, яка забезпечить швидку трансформацію в різні фігури для групової роботи (по 3 учні, по 4 учні, по 5 учнів);
• одномісні;
• стільниця повинна мати виріз з боку, ближнього до учня;
• відповідність розміру ростовій групі;
• можливість компактно штабелювати.
МІЦНІСТЬ
• стійкість до миючих та дезінфекційних засобів, дозволених для використання;
• гарантійний термін не менше 24 місяців;
• вандалостійкість
ВАГА
• не важче 10 кг для стола і 4 кг для стільця та 10 кг – для парти (для забезпечення мобільності – можливості швидкого переставляння).
КОЛІР
• неяскраві світлі теплі відтінки жовтого, зеленого, блакитного, бежевого кольорів.
ЕСТЕТИЧНІСТЬ
• привабливий вигляд;
• сучасний дизайн;
• відповідність стилю загального облаштування приміщення.
Освітній простір організовується таким чином, щоб учитель міг спостерігати за діяльністю дітей в усіх осередках, діти мали можливість безпечно переміщуватися і мати місце для зберігання особистих речей.
Перелік необхідних документів
• Методичні рекомендації щодо використання коштів освітньої субвенції для придбання засобів навчання та навчального обладнання за напрямами, визначеними розпорядженням КМУ від 18.12.2017 № 929-р (затверджено наказом МОН від 19.01.2018№58);
• Примірний перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів початкової школи (затверджено наказом МОН від 13.02.2018№137);
• Методичні рекомендації щодо організації освітнього простору Нової української школи (затверджено наказом МОН від 23.03.2018 № 283).


Заходи щодо запровадження Державного стандарту початкової освіти

Організація осв. проц. в умовах НУШ